Keramik på tur

Eleverne på keramikværkstedet har været på inspirationstur uden for den magiske højskoleboble.
Sammen med underviser Alikka Garder Petersen gik vejen bla. forbi det nyåbnede Designmuseum – et visuelt objekts betagende bibliotek for alle der har med kunsthåndværk og design at gøre. Derefter besøgte holdet udstillingsstedet Officinet hvor den nyuddannede kunstner Katarina Egsgaard var aktuel med  “Alive and Kicking i CPH” – keramik mixed media installationsværk. Her fortalte Katarina om sit kunstneriske virke, hendes vej igennem uddannelse, arbejdsprocesser, værker, materialer og alle de skrøbelige og følelsesmæssige processer der er i at lave værker/udstilling/keramik.

Dagen sluttede af hos keramiker Ole jensens værksted, hvor han ligeledes fortalte om hans proces, syn og personlige fokus på objekter og hans take på at arbejde i et felt der ligger mellem kunsthåndværk og design.