Udstilling 1. periode Forår 2019 Kunsthøjskolen i Holbæk_001

Første periode er færdig, et kunstnerisk
forår kun lige begyndt

Udstillingen for første periode af forårsholdet 2019 blev åbnet torsdag eftermiddag, med udstillinger og visning af; Video, Maleri, Grafisk Design, Serigrafi, Arkitektur og Keramik.

En flot og mangfoldig udstilling, med synligt mod, nysgerrighed, og dedikation fra eleverne på forårsholdet 2019. Se billeder fra udstillingen her under.

Arkitektur

Arkitekturholdet udstillede i laden, nær deres værksted – og de udstillede i mange forskellige skalaer og medier. De udstillede projekter, bar i flere tilfælde præg af, et bagvedliggende ræsonnement og et forudgående researcharbejde. Til deres afsluttende udstilling havde arkitektur arbejdet under overskriften Biopower: et grundlag for fremtidens arkitektur.

Læs mere om, og se flere billeder fra arkitektur udstillingen Biopower her.

Grafisk Design

Grafisk Design udstillede i laden modsat Arkitekturs udstilling. En stor og varierende udstilling af Grafisk Design. Fra store hængende elementer til små indkapslede materier, vidnede udstillingen om en værkstedsperiode med vildtvoksende, og meget forskellige processer.

Se flere billeder fra Tomorrow, Grafisk Designs udstilling.

Serigrafi

I den sidst del af laden havde Serigrafi sneget sig ind med et par installatoriske værker. Men derudover udstillede de også i Studie B, samt Serigrafi-værkstedet – også kendt som Hanne-dammen. Serigrafi udstillede værker trykt i og uden for kontekst, på papir, på stof og på tøj. De grafiske udtryk og indtryk fra silkerammerne blev sine steder brugt, som dele i mere komplekse kunstinstallationer og rum.

Se flere billeder fra udstillingen af Serigrafiværkstedet her.

Maleri

Midt i laden havde Maleri en del af deres udstilling, med de værker som krævede lidt mere plads. Og den anden del befandt sig, traditionen tro, i ateliererne. Malerier med dybt forskellige udtryk og ophængning eller præsentation – alle synliggjorde de på deres egen måde de personlige erfaringer og nysgerrige rejser der er blevet gjort i malerværkstedet for denne periode.

Se flere billeder fra forårets første maler udstilling her.

Keramik

Skolens meget fine og taktile musiklokale lagde passende rum til Keramikholdets udstilling. Væsensforskellige keramiske værker var udstillet på lave tableau borde, i assorterede skabe, på hylder, og i små røde snore hængende i en trapez fra loftet.

Se flere bileder fra Keramiks udstilling i musiklokalet her.

Video

Udstillingen åbnede på Achillesscenen med en visning af Videoholdets værker, præsenteret af videolæreren Steen Shapiro. De vidt forskellige videoværker viste, bland andet, momenter af meget personlige solo værker, men også momenter af samarbejder, visuel-sensibilitet, samt dokumentariske tendenser.

Se 2 videoværker fra udstillingen her under, og se alle udvalgte video værker fra visningen her.
Du er superhelten i dit eget liv af Pernille (PY)

The Pitfalls of Monitoring John Doe af Jacob D. Clausen

Søndag var udstillingen åben for elevernes venner og familie – Der var blevet inviteret vidt og bredt. Hele huset var fyldt og det var vidunderligt at se det store fremmøde, og ikke mindst den store interesse og opbakning til elevernes kunstneriske udfoldelser på forårsholdet 2019.