Udstilling 2 periode af efteråret 2019 Maleri Tegneserie Lydkunst Videokunst grafisk Design Arkitektur Kunsthøjskolen i Holbæk Plads til Kunst

Jubilæums- og
efterårsudstilling

Torsdag den 7. november var der fernisering af gruppeudstillingen for efterårets 2. periode. Samtidig var det dagen hvor Kunsthøjskolen fejrede 175-års jubilæum for højskolerne i Danmark (og i verden)! Så foruden kage, fællessang og taler, markerede altså også udstillingen, i høj grad, fejringen af de Danske højskoler.

Arkitektur

Efterårets arkitektur hold udstillede deres mange proces arbejder og bygningsmodeller i laden, ind imellem og sammen med maleri og grafisk design.

Se flere billeder fra Arkitektur delen af udstillingen her

Maleri

Maleri udstillede deres mindre todimensionale værker, på rulle-væggene i skøn forening med grafisk design og arkitektur.
Desuden havde de ryddet det ene atelier-rum (fårestalden) eksklusivt til deres store malerier.

Se flere billeder fra Maleris udstillingsrum her

Grafisk Design

Grafisk design udstillede deres “undersættelser/oversættelser” -projekt, bestående af skilte design og magasiner, i laden, som en del af udstillingen sammen med maleri og arkitektur. Derudover udstillede de processer og designs fra deres “søvn” -tema, i det andet af atelier-rummene (cykelkælderen).

Se flere billeder fra Grafisk Design’s udstillede projekter her

Tegneserie

Tegneserie udstillede i det, der for perioden også havde fungeret som deres værksted, studie B. Store sideopslag på væggene, et hjørne indrettet med spor fra værkstedet, og hæftede eksemplarer af elvernes samlede tegneserie-antologi.

Se flere billeder fra Tegneseries udstillingsbidrag her

Lydkunst

Lydkunst udstillede en håndfuld lyd-installationsværker placeret rundt omkring i den eksisterende udstilling, og i udvalgte egne rum.

Video

Video værkstedet åbnede selve udstillingen ved en fælles visning og præsentation af videoværkerne. Herefter kunne de enkelte værker opleve individuelt i ‘sløfeafspilninger’ på computere i studie A og på Achillesscenen.

Derudover bidrog video til udstillingen med op til flere videoinstallations-værker.