Udstilling 1 periode forår 2020

Udstillingen der begyndte
århundredets forår

Under påbud fra regeringens pandemi beredskab, lukkede Kunsthøjskolen sammen med resten af landets højskoler ned – og eleverne blev sendt hjem. Blot få dage for inden havde lærere og elever afsluttet forårets første undervisningsperiode med en udstilling.

Livet sker mellem husene, eller mellem rammerne i tegneserien, eller i spændet mellem virkelighed og maleri, kroppen og det keramiske objekt, foto og vision… design og øjet der ser ud på verden.⁠

Arkitektur

Arkitektur arbejdede med tre temaer, undervejs i deres værkstedsforløb: Naturen, boligen og byen.

Grafisk Design

Grafisk Design udstillede i laden deres individuelle værker og løsninger under det fælles udgangspunkt for projekterne: “Boundaries & Borders”.

Keramik

I musiklokalet udstillede eleverne fra keramik deres forskellige arbejder af design, brugskunst og skulpturelle værker.

Maleri

Maleri indrettede deres atelier til at kunne huse et udsnit af de mange eksperimenterende malerier, som er fremkommet under arbejdet i perioden – og dertil også de mere sammensatte kunstinstallationer med maleri som et element.

Tegneserie

Efter de 6 uger var den samlede tegneserieantologi blevet sendt afsted til tryk, og studie-b var blevet forvandlet til et iscenesat tegneserie-installations-rum; klar til udstilling.

Digitalt Fotografi

Digital Fotografi udstillide deres arbejder med bla. detaljeret iscenesat fotografi og narrative forløb.