Vinteren begynder med
kunstnerisk finale

Med vintersolhverv lige om hjørnet var der åbent hus og afsluttende udstilling for efteråret 2019.

En udstilling der kunne præsenterer familie og venner for en lang række forskellige; idéer, perspektiver, fascinationer og resultater af eksperimenter – sat overfor hinanden og sammen, i en sidste fælles udstilling.

Keramik

På Keramik har eleverne arbejdet i vidt forskellige retninger, men alle med leret som materiale. De har skabt deres egne personlige projekter, hvilket har resulteret i en udstilling med mange forskellige værker – fra klassiske brugsgenstande henover mere skulpturelle objekter.

Smykker

Smykkeværkstedets bidrag til udstillingen viste mange nuance i både tilgang, stil og udtryk. På alle måder en grundig indsigt, og visning, af de tekniker som undervises på holdet. Desuden fandtes en performativ kontekst, under udstillingen, hvori skolens andre elever, modtog et smykke som gave – skabt af eleverne fra smykker.

Serigrafi

De serigrafiske dele af udstillingen var i sig selv repræsentativt for et bredt spektrum af tryk teknik og eksperimenter – på alt fra t-shirts, undertøj og bannere, til blade og hæfter i mange formater.

Maleri

Arbejdet med maleriet i 3. periode har haft som sigte at sanse til forståelse og videre til afkodning af funktion og tegn.
Undersøgelser og afsøgninger, som kan stille spørgsmålstegn til maleriet – hvad det er og hvad det kan – og muligvis skal.
Igennem arbejde og eksperimenter har den enkelte elev fundet sin egen personlige tilgang til maleriet.

Design

I designværkstedet er der blevet arbejdet dybt med innovationsprocesserne omkring skabelsen af nye ting. Designprocessen er ofte en kompleks og meget lidt lineær proces – og elverne har hver især hældt mere til det intuitive eller mere til det bevidste; mellem visualisering og analyse.