Udstilling for 3. periode Forår 2019 Kunsthøjskolen I Holbæk

Levende skulpturer og streger, udførlige designs
og komplementære kunstværker

Organisk og sammenhængende udstilling ved afslutningen af forårets 3. periode, 2019.
Flere steder nærmest smeltede, de forskellige værksteders udstillingsrum, og værker sammen – på tværs af fag og afsæt.

Udstillingens mange gennemarbejdede værker og undersøgende eksperimenter satte tilsammen et flot punktum for forårets lange hold.

Smykker

Eleverne fra Smykker udstillede deres færdige og gennemarbejdede designs i skolens festsal, “Lyse Sal”. Arrangeret på podier, spejle, og skiferplader – samt i rammer hængende fra loftet. Derudover kunne man på et opstillet slideshow se hvordan de mange forskellige smykkegenstande tog sig ud når de blev båret på rette maner.

Se alle billederne fra smykkeudstillingen her

Skulptur

Skulptur optog det meste af laden, nogen steder i skønt samspil med Grafik og Maleri. Gense idéer om hvad Skulptur kan være var her stærkt udfordret. Værkerne synes at vise alle størrelser og materialer – nogen stilstående tungt, andre i motordrevet bevægelse og andre igen med performative karakterer eller interaktion.

Se alle billederne af skulpturholdets udstilling her

Maleri

Malerierne for 3. periode spændte vidt og bredt. Konceptuelle greb og budskaber, maleriske materiale undersøgelser og mere minimalistiske farveundersøgelser.

Se flere billeder fra malerværkstedets udstilling af 3. periode

Keramik

Keramikholdet udstillede, sammen med nogle af eleverne fra Grafik, i skolens musiklokale, med det fine træ interiør.
Her viste eleverne taktile eksperimenter i nogle tilfælde i form af mere genkendelige genstande, andre i mere selvopfundne formsprog. Keramik med budskaber, humor og taktilitet.

Se alle billederne af keramik fra udstillingen + billeder af det som kom direkte fra ovnen!

Grafik

Eleverne fra Grafik udstillede deres mange forskellige tryk over næsten alt. Rundt omkring i krogene på skolen og i fin dialog med de andre værksteders udstillede værker og projekter. ‘Produktion’ var stor og selvom der var blevet valgt ud, var der stadig stor diversitet at finde i udstillingen – fra små detaljerede raderinger til de helt store tryk med vejtromlen.

Se alle billederne fra Grafikholdets udstilling her

Digital Fotografi

Fotoholdet udstillede deres fotokunst som print, printet på skolens professionelle inkjet-printer. Sat på væggene i mosaik konstallationer, i Studie B og i serigrafi. Fotos fra opgaver, og øvelser med bla. portrætfotografiet og rapportage, samt narrative forløb og iscenesat fotografi.

Se flere billeder fra fotoudstillingen 3. periode 2019

Animation

3. periodes mindste og men mest eksklusive, og muligvis mest hårdtarbejdende hold – udgjorde de 4 elever på Animation.
Der var blevet arbejdet hårdt igennem for at eleverne kunne præsentere de færdige film sekvenser til udstillingens åbning på Achillesscenen. Håndtegnede og scannet til digital animation. Én ‘frame’ af gangen – hver eneste én.

Sara Koppel – underviser ved værkstedet for animation foråret 2019 på Kunsthøjskolen i Holbæk
Se de færdige film og læs mere om animationsforløbet her