Rundvisninger på Kunsthøjskolen i Holbæk Højskolernes Dag 4maj 2019

Rundvisninger på
Højskolernes Dag 2019

Besøg Kunsthøjskolen til åbent hus
Højskolernes Dag 2019: lørdag den 4. maj.

På denne dag kan interesserede danne sig et personligt indtryk af atmosfæren på skolen og af de værksteder, hvor man som elev kan komme til at arbejde med sine ideer og projekter.

For at give et godt billede af Kunsthøjskolen vil nogle elever fra forårsholdet vise rundt på skolen og fortælle om deres oplevelser.
Efter rundvisningen er der mulighed for at møde nogle lærere i skolens café og få svar på evt. spørgsmål.

Vi tilbyder 4 rundvisninger på dagen: kl.12, kl.13, kl.14 og kl.15.
Skriv en mail til info@kunsthojskolen.dk med dit navn og tidspunktet på den rundvisning som du ønsker at deltage i.

Vi vil glæde os til at vise Kunsthøjskolen frem for dig og din familie/venner – og give dig et fyldestgørende indtryk af livet på skolen.

Lidt om skolen…
I mere end 50 år har det skabende miljø her på Danmarks første kunsthøjskole dannet rammerne om sprudlende kreativitet samt et socialt liv med stor fokus på fællesskab, tolerance og ansvar. Siden begyndelsen har en af de grundlæggende ideer for vores skole været ønsket om at give vores elever mulighed for at udfolde sig frit i et eksperimenterende, kunstnerisk miljø.

Fagtilbuddet på Kunsthøjskolen afspejler et bredt kunstbegreb, hvor du kan afprøve og udvikle dine evner inden for mange forskellige kunstneriske discipliner. Skolens undervisere består af udøvende billedkunstnere, designere, arkitekter, forfattere, formgivere, fotografer og musikere mm, der i samspil med indbudte gæstelærere, skaber det særlige spændingsfelt af ideer, strømninger, begejstring og aktualitet, som skolens undervisning har været kendt for gennem mange år.

Igennem vejledning og undervisning i de forskellige fag, kan Kunsthøjskolen hjælpe til med at producere kvalificeret ansøgningsmateriale til de videregående kunstneriske skoler: Kunstakademier, Arkitekt- og Designskoler mm.

Vi er meget stolte af vores skole og viser den som sagt meget gerne frem, så kom selv og oplev det hele hos os!