Maleri - Forår 2017

På værkstedet har vi arbejdet med forholdet mellem, den enkelte elevs individuelle indgang til mediet og det store udsyn til samtidskunsten. Der er blevet trukket kunsthistoriske tråde og åbnet for samtaler, om billedkunstens relationer til sine omgivelser. Ide og koncept er blevet sat i relation til materialeforståelse, ligesom sprog og abstraktion, gennem en række øvelser og opgaver, hvor også en forståelse for vigtigheden af mulige arbejdsprocesser er blevet inddraget. Farvelære, materialelære, komposition, projektion, samt individuel rådgivning og orientering om relaterede kunstneriske praksisser har ligeledes været en del af undervisningen.

Desuden har vi haft besøg af en tidligere elev, og nuværende studerende fra Kunstakademiet i København, som over 2 dage har lavet gennemgang af de producerede værker, samt orienteret om studiet på Kunstakademiet.

Det hele kulminerer i en udstilling af værkstedets 24 elever.

Thomas Friisholm, underviser i Maleri, Forår 2017