Grafisk Design X Maleri X
Politik

Hvad sker der, når man giver eleverne på både Grafisk Design og Maleri samme udgangspunkt?

Det skete i 2. periode på det lange efterårskursus, da Melou Vanggaard og Jeppe Pendrup, underviserne på hhv. både Maleri og Grafisk Design, begge havde stillet deres elever til opgave, at lave et værk med udgangspunkt i temaet “Politik”.

På Grafisk Design skulle eleverne fremstille et “zine” med et selvvalgt politisk tema. Et zine er en lille udgave af et magasin, en slags lille bog, med indehold af enten personlig, politisk eller social karakter. Eleverne på Maleri skulle hver især skabe et værk, hvor motivet på den ene eller anden måde var politisk drevet.

Efter en uges arbejde på værkstederne, mødtes de to hold til en aften med fælles kritik og gennemgang af værkerne med en efterfølgende udstilling.