Maleri første periode,
Efterår 2016

Vi har ladet det være op til den enkelte elev hvor mange værker de ønskede at deltage med, og de fleste har taget flere værker med, der stammer fra hele periodens undervisning og opgaver. Nogle er helt nye, lavet i den sidste uge af forløbet, og andre stammer helt tilbage fra kursets første dage.

Derfor kan man se at vi har lavet opgaver i f.eks. Selvportræt, ”Ismerne”, benspænds opgaver som monokromt maleri i primærfarver o.s.v. Samtidig har eleverne også arbejdet med frie arbejder, som spænder over installationer og store malerier til tegnede papirværker. Da det har været en pointe i undervisningen at eleverne skulle søge at udvikle sig i en personlig retning, er alle elevernes arbejder utroligt forskellige, da hver elev har haft gang i et individuelt forløb, guidet og diskuteret med læreren.
Ophængning og kuratering af værkerne har været en kollektiv proces. På grund af den store volumen af værker har vi endvidere lavet en gruppe-”væg”, der lidt i tysk ny ekspressionistisk stil, præsenterer et udvalg af små værker samlet i en salonophængning på en brun baggrund.

Søren Martinsen, underviser i Maleri, Efterår 2016