På grund af Corona-restriktionerne er det ikke muligt for os at tilbyde vores arrangementer åbent til den brede offentlighed. Vi tilbyder i stedet en særlig foredragsrække med begrænset tilmelding til borgerne i Holbæk.

Torsdag den 27. august
præsenterer Kunsthøjskolen foredraget “Arkitekturen, kunsten og mennesket” med Sølve Madsen
Foredraget begynder kl. 18:00 og efterfølgende inviterer Kunsthøjskolen til spisefællesskab hvor man under middagen ydeligere kan diskutere aftenens tema.

“Der er sket et værdiskred i hvordan vi taler om, og værdsætter bygninger. Arkitekturen er gået fra at være betragtet som en del af ’de skønne kunster’, baseret på ideer om absolut skønhed, og sandhed, til i højere grad at være præget af ideer om optimering, effektivisering og nytteværdi, en service profession. Men hvad er det egentlig, der adskiller arkitekturen fra de andre kunstformer? Og hvad er det egentlig arkitekterne gerne vil med deres ’værker’?

Gennem en række eksempler vil jeg fortælle om, hvilke tanker og ideer arkitekterne har haft med deres bygninger, og hvordan vi, ved at kigge på nogle ganske bestemte detaljer, kan begynde at forstå noget om, hvad arkitekturen mon prøver at fortælle os – om samfundet, om kunsten, og om det at være menneske.”

Foredragsrækken er finansieret igennem “sommerpakken til
understøttelse af højskolernes aktiviteter”.

Sølve Madsen