En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Sølve Møller Madsen

Underviser i

Arkitektur

Se alle undervisere ->

Uddannelse & Baggrund

Sølve Møller Madsen (f. 1982, DK) er uddannet arkitekt fra Arkitektskolen i Århus i 2007 og har en postgraduate-master i Advanced Architectural Design fra Städelschule i Frankfurt am Main (2010).

Hun har særligt fokus på arkitekturens normbrydende potentialer – og arbejder gennem teori og praksis med at flytte grænser og bryde vanetænkning. Hun har en særlig interesse for spændingsfeltet mellem de historiske, sociale, kulturelle og politiske betydningslag i fortællinger om og af arkitekturen.

Som arkitekt har hun arbejdet i New York, London, Amsterdam og København, med større kulturbærende og kommercielle projekter, samt undervist på Kunstakademiets Arkitektskole (KADK). Siden 2013 medlem af det feministiske, kunstneriske netværk Renegade Runners, der laver skæve projekter, events og aktivistiske interventioner.