Simon Bukhave har arbejdet som billedkunstner og illustrator i mere end 20 år.
Han arbejder fortrinsvis med tegneserier, tegninger og papirklip og har udstillet på gallerier i Danmark, Europa og USA.

Han har illustreret over 50 bøger, blandt andet dem her, og har arbejdet for blandt andre Weekendavisen, Gyldendal, Ud&Se, Escho og Carlsen. Han er bosat i København, hvor han er medlem af tegnestuen Kulkælderen.
Simon har desuden undervist på Kunsthøjskolen, i skabelsen og arbejdet med tegneserier, senest på forårs semesteret 2019.

fra galleriet: buddenbrooksgallery.dk/Simon-Bukhave:

Bukhave besidder et særligt talent for at skabe dybt stemningsmættede billeder, som på en og samme tid er indtagende romantiske og snigende urovækkende. Et ofte letaflæseligt og sirligt velordnet udtryk, som trods sin forførende sort-hvid klarhed er særdeles teknisk krævende.

Simon Bukhave udstiller

instagram: @simonbukhave
online store: simonbukhave.bigcartel.com

eksempler på arbejder fra: simonbukhave.dk/Illustration-Commisions