Mindevæv - en performativ
fællesinstallation

Semesterholdet F23 blev i deres første uge på Kunsthøjskolen rystet godt og grundigt sammen, med både kunsten og hinanden, til   introprojektet “Mindevæv” med performancekunstnerne Peter Scherrebeck Hansen og Katrine Staub ved roret.

Projektet “Mindevæv” gik ud på at undersøge forholdet mellem subjekt og objekt – og tilgangen dertil. Hver elev valgte et objekt, eller objektet valgte dem, og herfra blev objektet dekomponeret og rekomponeret i en installatorisk praksis. På den måde kunne eleverne forholde sig til genstanden på en ny måde; hvad kunne det, hvad kan det nu og hvilke nye muligheder har objektet foran sig. Sammen skabte eleverne installationen “mindevæv” som udmundede i en fælles afsluttende performativ aktivering af installationen.

Tak for tre inspirerende dage  fyldt med undersøgelser og bevidsthed om at skabe nye og fremtidige minder sammen.