Tegneserie udstilling
efteråret 2018

Tegneserie udstillede i studie-A, som også har fungeret som deres værksted frem til udstillingen.
Arbejdsborder, lamper, lysborder – og alt der imellem som er blevet brugt i fremstillingen af tegneserier – stod uberørt tilbage i udstillingen, og inviterede til et indblik ind i nogle hårde og dedikerede arbejdsprocesser.
At lave tegneserier, og især at lave tegneserier med Halfdan Pisket som lære, kalder på en knald hård selvdisciplin og fokus.

Et fokus og en disciplin som i sidste ende betød at eleverne fra tegneserie kunne udstille deres fælles tegneserie-antologi – printet foldet og håndsyet klar til at blive læst fra sofa opstillingen i midten af udstillingen.
De håndsyede eksemplarer af antologien er mest en slags prototyper, da antologien få dage inden udstillingen blev sendt til et professionelt trykkeri i Jylland som levere den færdige tryksag klar til semestrets sidste udstilling i december.

Studie A har også en fast projekter som til udstillingen viste et slideshow af elevernes enkelte sider, for den måde at give et close-up i stort format.