Pop-Up udstillinger september 1. periode Efteråret 2018

Mangfoldige og eksperimenterende svar på
udstukkede kunstneriske genvordigheder

De sidste uger på Kunsthøjskolen har set forskellige pop-up udstillinger fra efterårets godt igangværende 1. periode.

Interaktive Rum
Eleverne fra Installation og Rum ved lærer Mette Kit Jensen – lagde torsdag den 6. september for med en mangeartet pop-up udstilling i laden. Flere forskellige performative værker med stærke publikumsindragende egenskaber blev eksekveret til stor fornøjelse for resten af skolen.

Fiskerkonens Drøm
Fredag, dagen efter – kunne eleverne fra grafikværkstedet ved Peter Larsen, fremvise et fælles udført værk. Et vidunderligt stort træsnit – sammensat af 12 forskellige, snittede finerplader – en fra hver elev. Det sammensatte motiv – en parafrase over Hokusai‘s ‘Fiskerkonens drøm’, “Tako to ama“.

Forskydninger – fra Collage til Serigrafi
Om mandagen, den 10. september, var det så Serigrafi‘s tur.
Hanne Houlbergs elever præsenterede “Forskydninger – fra Collage til Serigrafi” i Hannedammen.

Samsurium
Allerede dagen efter, tirsdag den 11. om aftenen inviterede videoholdet ved Jeanette Land Schou til visninger af elevernes fluxus inspirerede værker, og andre video-loops.
kl.20 i Studie A kunne man være vidne til en eksklusiv videofremvisning kaldet Fluxus-Luxus, samt en samling selvstændige videoloops.

Se de enkelte videoværker fra Fluxus-Luxus her.

Kontrol tab i Grafisk Design
Den følgende torsdag derpå, om eftermiddagen – inviterede så Grafisk Design og lærer Jeppe Pendrup, til fernisering i studie B – hvor eleverne herfra udstillede deres zines, som alle havde ukontrollerbare grafiske udtryk i sig, og samtidig var resultater af skarpe og opfindsomme koncepter.

Fredagsbar med tilhørende portræt malerier
Fredag den 14. kl. 16 blev weekenden skubbet i gang af Peter Lands elever fra Malerholdet med blandt andet en serie af portrætmalerier i atelierne.

Den nuværende uge er formiddagsfagenes sidste, og ugen efter ender så hele 1. periode, med afsluttende udstilling og åbent hus om søndagen. Efterfølgende uge igen er der studietur til Berlin, og ved hjemkomsten kan 2. periode af efteråret 2018 så tage sin begyndelse.