"Nye" stole på
Achillesscenen

Kunsthøjskolen har fået nye stole – eller rettere, det føles sådan. Stolene på Archillesscenen har, igennem den seneste tid, været igennem en heftig renovering og står nu som nærmest nye.

Achillesscenen er Kunsthøjskolens samlingssted. Det er her, vi har fællessamling, der bliver vist søndagsfilm, holdt foredrag og Artist Talks, hvor der deles tanker, idéer og drømme i fælleskab – og ikke mindst også her, hvor skoles elever og kursister fra tid til anden udstiller værker. Stolene i salen har efterhånden stået der i mange år, hvilket man vist roligt kan sige, havde sat et vist præg. Dét er der blevet lavet om på nu.

Med støtte fra Hempel Fonden, samt sponsorat fra tekstilfirmaet Kvadrat, har stolene nu fået en yderst kærlig hånd og er blevet slebet, malet, lakeret og ombetrukket. De 90 stole er betrukket med to forskellige nuancer af grøn i tekstil fra Kvadrat, samt skallen har fået en rolig grå farve. De står nu helt friske, grønne og klar til foråret og de næste mange år.