Samtalesalon om
DRØMME

Efter den store succes med spisefællesskaber introducerede Kunsthøjskolen en anden form for samvær og fællesskab, Samtalesaloner. Den første i rækken handlede om DRØMME.

Som Kunsthøjskolens tagline siger, skaber og kræver vi “Plads til Kunst”.
Kunst inviterer til samtale og samtalen kræver rum og tid. Derfor startede vi på efterårsholdet et nyt initiativ – SAMTALESALONER.
På en temmelig almindelig grå efterårsdag var der er heftig summen i lysesal. Værkstederne og det daglige arbejde var, for en eftermiddag,
blevet sat på hylden og lærere og elever var inviteret til en samtalesalon om DRØMME.
Men hvad er drømme? Er der forskel på ambitioner og drømme – eller hænger de uløseligt sammen? Hvad er din største drøm, hvad drømte du om
som barn og har du nogensinde opgivet en drøm? Er dine drømme vigtigere end andres ? Igennem eftermiddagen blev elever og lærere kyndigt guidet
igennem en samtalemenu, hvor der både på tomandshold og i fællesskab blev diskuteret hvad drømme er, om vi har drømme til fælles, hvordan de påvirker os, hvordan de forfølges og ikke mindst om de kan opnås og hvis ja, hvor de i så fald bliver af ?

Læs nærmere om samtalesalon-konceptet her: samtalesaloner.dk