Kunsthøjskolen på
Uddannelsesmesse

Den 9. og 10. februar kunne de besøgende på uddannelsesmessen ’Uddannelse uden grænser’ i Bella Centret i København få en introduktion til Kunsthøjskolen i Holbæk under overskriften ’Plads til Kunst’.

Kunsthøjskolens stand var opbygget af 60 flyttekasser, der var indrettet individuelt af skolens værksteder. Til sammen dannede kasserne et hele, som illustrerer, at Kunsthøjskolens fagrække giver eleverne mulighed for at sammensætte deres eget uddannelsesforløb på skolen:

-Vi ville gerne vise det brede spektrum af fag, vi kan tilbyde eleverne. Ikke fordi vi bare vil samle så mange forskellige fag som muligt, men fordi vi tror på tværfagligheden, og på at de enkelte fag i mosaikken befrugter hinanden, forklarer forstander Michael Nielen og uddyber:

-Når eleverne skal vælge fag, plejer jeg at sige til dem, at de skal prøve at lukke øjnene og sætte et kryds. For det er ikke afgørende, hvilket fag de vælger. Det vigtige er den måde, de går ind i arbejdet på. De kan lære noget af undervisningen i alle fagene, og vi prøver at lukke op, så man f.eks. gerne må fremlægge et digt i faget Design. Jeg hører, at censorerne på de videregående, kunstneriske uddannelser sætter pris på den tilgang, og på de elever, der kommer ud af det.

Kunsthøjskolens stand på uddannelsesmessen i Bella Centret var velbesøgt og begge dage ’bemandet’ med lærere fra skolen, som kunne hjælpe med at besvare de besøgendes spørgsmål til kurserne det kommende efterår og foråret 2017.

Se billeder fra Kunsthøjskolens stand på uddannelsesmessen her: