kl. 18:00 – 20:00 på Kunsthøjskolen i Holbæk

På grund af Corona-restriktionerne er det ikke muligt for os at tilbyde vores arrangementer åbent til den brede offentlighed. Vi tilbyder i stedet en særlig foredragsrække med begrænset tilmelding til borgerne i Holbæk.

Torsdag den 27. august er der foredrag med Jacob Lillemose og Adam Bencard under temaet “Videnskab og Kunst”.

“Kunstnerisk forskning er ikke nødvendigvis boglig eller skriftlig. Først og fremmest er den forskning gennem en praksis som omfatter en mangfoldighed af medier, materialer, fortællinger, billeder, koncepter, lyd, scenarier, og det er helt afgørende at anerkende. Ellers er risikoen, at kunstnerisk forskning reduceres til en light version af humanistisk forskning, og at kunstens særlige potentiale som forskning udvandes eller direkte ignoreres. Det kan hverken kunstnere, institutioner eller omverden bruge til særlig meget i det lange løb.”
– Jacob Lillemose

Foredraget begynder kl. 18:00 og efterfølgende inviterer Kunsthøjskolen til spisefællesskab hvor man under middagen ydeligere kan diskutere aftenens tema.

Tilmelding til

Kunst og Forskning

Jacob Lillemose
Forsker og kurator

Arrangementer

Kunsthøjskolen inviterer til Grundlovsdagsarrangement onsdag d. 5. juni kl 14.00-17.00. Nærmere information og program for dagen er på vej.
Koncerten er en del af Theatre of Voices Festival 2024 Køb billetter til koncerten hos Billetto, på linket her: Billet - Theatre of Voices: Gertrude...

Se alle aktuelle arrangementer ->