Jeannette Ehlers har efterhånden markeret sig som en af de absolut væsentligste samtidskunstnere inden for videokunsten både herhjemme og i stigende grad også i udlandet.

Hun er uddannet fra Det Fynske Kunstakademi og Det Kongelige Danske Kunstakademi i København. Hun har i de seneste år medvirket på vigtige udstillinger og konferencer som CARIBBEAN: Crossroads of the World, El Museo del Barrio, New York; BLACK EUROPE BODY POLITICS, BE.Bop 2012 og 2013; ENTER 2011 Ung Dansk samtidskunst, Kunsthallen Brandts; Subtle Whispering_Danish Video Art Festival, Total Museum of Contemporary Art, Seoul, Korea m.fl.