Anders Reventlov er uddannet fra Det Jyske Kunstakademi i 2009 og har fra barnsben beskæftiget sig med graffitikunsten. Hans arbejde inkludere store vægmalerier i det offentlige rum samt mindre formater som tegning og serigrafi, men alle værker tager udgangspunkt i graffitigenren.

Anders Reventlovs kunstneriske univers består ofte af fragmenter med et stærkt grafisk udtryk, og han er især optaget af kunstværket som en evig proces – en præmis som også gør sig gældende i graffitikulturen. Et andet omdrejningspunkt fra graffitikulturen, som ofte også gør sig gældende i Reventlovs værker, er forholdet mellem skrift og billede.

Han har gennem årene udstillet på gallerier og museer i Danmark såvel som i udlandet, heriblandt Tyskland og Brasilien. Desuden repræsenterede Reventlov Danmark på udstillingen Graffiti Fine Art på MUBE museet, Sao Paolo i 2010. Derudover er Anders Reventlov at finde i Statens Kunstfond’s grafiksamling.

STOP - Texting While Walking (Exhibition view) 2018, Anders Reventlov

STOP: Texting While Walking (2018) solo udstilling
Observationer fra en dystopisk nutid og andre former for tidsfordriv.
c4projects.dk/stop-texting-while-walking
C4 projects er et eksperimenterende udstillingssted i København, som vægter en undersøgende tilgang til kunst, kuratering og formidling.

Se flere billeder fra STOP: Texting While Walking på Reventlovs egen blog: stopactinghardcore.blogspot.com

Statens værksteder for kunst: Tecken (2014) Anders Reventlov
“Kunstneren Anders Reventlov arbejdede i 2 uger i grafisk værksted, for at lave en serie af litografiske tryk. Trykkene skal være en del af en soloudstilling han skal lave i det tyske udstillingssted Neun Görlitz i nærheden af Dresden…”

Reventlov er med i driften af udstillingsrummet Tegn:Artspace i Jyderup.

Anders Reventlovs artisttalk 11april 2019 Kunsthøjskolen i Holbæk
Værker repræsenteret på: formatartspace.dk
Anders Reventlovs værker hos: runforcover.dk Run For Cover Clothing – Kunstgalleri og hiphop merchandise, graffitiudstyr og vinyl.