kl. 20:00 – 21:30 på Kunsthøjskolen i Holbæk

Jacob Lillemose (f. 1974) er kritiker, kurator og ph.d. i kunsthistorie. Han er
leder og kurator på projektet X AND BEYOND, som tematiserer det nutidige katastrofesamfund. Udstillingsstedet er tænkt som et forsøg på at lave katastrofeforskning med udstillingen som medie. Tanken er at trække kunst- og populærkulturelle udtryk med ind i diskussionen af, hvad katastrofer er, og hvad de betyder for vores eksistentielle, sociale og kulturelle perspektiver på verden og tilværelsen. Og så bruge udstillingen som et slags public interface for katastrofeforskningen. X AND BEYOND er del af et post doc.-projekt under forskningsprojektet «Changing Disasters» under Copenhagen Center for Disaster Research.

Arrangementer

Kunsthøjskolen inviterer til Grundlovsdagsarrangement onsdag d. 5. juni kl 14.00-17.00. Nærmere information og program for dagen er på vej.
Koncerten er en del af Theatre of Voices Festival 2024 Køb billetter til koncerten hos Billetto, på linket her: Billet - Theatre of Voices: Gertrude...

Se alle aktuelle arrangementer ->