Duoen består af Karen Gamborg Knudsen (f. 1978) og Kasper Magnussen (f. 1977), som begge er uddannet fra Det Kongelige Danske kunstakademis Skole for Arkitektur.

Gamborg/magnussen står bag det første officielle danske bidrag til Chicago Arkitektur Biennale i 2019.

Gamborg/Magnussens bidrag var et stedspecifikt værk og et stykke landskabsarkitektur designet specielt til Chicagos historiske Garfield Park, der er tegnet af den danske landskabsarkitekt Jens Jensen (f. 1860- d.1951). Under titlen ’Cabbage Patch’ anlagde Gamborg/Magnussen en mark med ca. 10.000 kålhoveder og et udendørskøkken midt i parken – som et levende værk og socialt samlingspunkt for lokale og besøgende.

Om projektet fortæller duoen: Projektet skaber både et rum for individuel og kollektiv indlevelse og genkendelse, men også et rum for mere politiske og strukturelle diskussioner om fremtidens objekter, hverdagsliv, landskab og byudvikling – eksempelvis om retten til grønne områder i udsatte kvarterer, fødevareforsyning, madproduktion, gastronomi, sundhed og ernæring og klimaudfordringer.”

Hjemmeside: gamborgmagnussen.com