kl. 20:00 – 21:30

Rikke Sandberg har en strålende karriere bag sig, med bl.a. optrædener som solist over hele Norden, Europa og USA. Derudover har hun indspillet flere anmelderroste CD’er, bl.a. med koncerter af Liszt og Rachmaninov. Hun har stiftet Nordisk Kammermusikfestival og er kunstnerisk leder af Tisvilde og Langvad Klassiske Musikfestivaller.

Debut fra Det Kgl. Danske Musikkonservatoriums Solistklasse med efterfølgende studier i New York på Manhattan School of Music og Juilliard School.

Fra 2006 virkede hun som assistent for Professor José Ribera på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og er siden blevet ansat både på DKDM og Syddansk Musikkonservatorium som klaverlærer.

Hun har siddet som jurymedlem i den tyske musikkonkurrence “Jugend Musiziert” og giver ofte master classes for talentfulde unge pianister på landets MGK musikskoler.

Hendes solo cd med værker af Brahms blev kåret som Årets CD i P2’s musikprogram ”Amadeus” og selv er hun blevet udnævnt som Årets Klassiske Musiker i Dagbladet Politiken.

Rikke Sandberg har modtaget mange af de største danske hæderspriser og legater, heriblandt:

• Musikanmelderringens Kunstnerpris
  • Jacob Gades Store Legat
  • Carl Nielsens Rejselegat
  • Victor Schiølers Mindelegat
  • Aenchenn og Eigil Harbys ”Ungdommens Sonningpris”
  • Helge og Merete Finsens Hæderslegat

Hjemmeside: www.rikkesandberg.com