Tine Broksø (1971) arbejder sammen med Karen Kjældgård-Larsen, i duoen Claydies. Claydies har siden år 2000, hvor de tog afgang fra Danmarks Desingskole, arbejdet med keramik, kunsthåndværk og design.
Deres udgangspunkt er keramikken, kunsthåndværket og brugstingenes univers. Indenfor dette traditionsrige felt skabe Claydies kommenterende og originale bud på moderne kunsthåndværk.
I 2014 modtog Tine Broksø de treårige arbejdslegat fra Statens kunsfond. Af andre priser og legater kan ud over Statens Kunsfond nævnes: Annie og Otto Detlefs keramikpris, Ester og Jep Finks Mindefond for Arkitektur og Kunsthåndværk og Danmarks Nationalbanks jubilæumsfond