Agnes Fries arbejder hovedsageligt i porcelæn, som hun griber næsten grafisk an. Hun skaber sine produkter i små serier, der kombinerer det håndlavede med industrielle teknikker. Det meste af hendes arbejde foregår i ‘Hovedstaden for porcelæn’ Jingdezhen, Kina, hvor hun har sit værksted.

Fries er oprindeligt fra Sverige og har studeret glas og keramik ved Kunstakademiets Designskole i København (1999 – 2005). Hendes arbejde er ofte en leg med arketyper og i at finde et sprog, der gør hendes genstande relevante på tværs af kulturer og gennem tiden.

De fleste af hendes designs er forbundet på sådan en måde at de fremhæver små detaljer ved noget større. Det meste af Agnes Fries’s arbejde finder sted i Jingdezhen, hvor hun fortsætter byens 1700 år lange historie med at skabe porcelæn af høj kvalitet sammen med de dygtige håndværkere, der omgiver hendes atelier.

fra about -siden på agnesfries.com:

Most of Agnes Fries’ work takes place in Jingdezhen, where she continues the city’s 1700 year long history of creating high quality porcelain together with the skilled craftsmen surrounding her studio.

Working mainly in porcelain, she approaches shape and colour with a graphic perception. Her work is often a play on archetypes and in finding a language that renders her objects relevant across cultures and through time.

website: agnesfries.com
facebook : facebook.com/AgnesFriesDesign