Mine arbejder er rumlige visioner – konstruktioner med mindelser om arkitektur. De etablerer en art formbærende membran mellem det indvendige og det udvendige rum.

Lys, og dermed naturligvis skygge, er de vigtigste faktorer i en intuitiv, matematisk opbygning af værkerne. De opererer i et felt mellem noget genkendeligt, ofte med funktionelle referencer og noget udefinérbart, der finder sted mellem det harmoniske og det nærmest kaotiske.

Jeg prøver at eliminere afstanden mellem den logiske, konkrete formverden, som vi kender fra vores hverdag, og det ulogiske, ukendte og absurde. fra: pederrasmussen.dk/karen-bennicke

Se billeder af Karens skulpturelle arbejder fra hendes eget site: pederrasmussen.dk/karen-bennicke/sculptures

Maison du Danemark
Udstillingen “Visions spatiales” i Danmarks Hus – maisondudanemark.dk
L’exposition “Visions spatiales” à la Maison du Danemark du 16 février au 1 avril 2018.

Videointerview i forbindelse med udstillingen, 1:53 min.