kl. 20:00 – 21:30 på Kunsthøjskolen i Holbæk

FREE – en trio bestående af Morten Carlsen på tenorsax og taragot, Kresten Osgood på trommer og Per Aage Brandt på piano og poesi. Vi spiller fri impro baseret på den danske arv efter John Tchicai og den fritonale overtagelse af Thelonious Monks musik, forbundet med jazzpoesitonen udviklet hos Borum og Brandt. Vi bruger hinandens ideer og lader dem bevæge sig mellem os i ubrudte forløb af meditation og utæmmet vildskab, høflig konversation og emotionelle strømme, der kan svinge fra ild til is. Teksterne er metafysisk åndende og nyfødte eller mere knortet-forbitret lykkelige emanationer af levet liv, således at helheden frembringer lyden af levet liv og kropsligt indgår i den helhed, der dannes af mennesker, som er nærværende og lyttende, der hvor vi spiller til alle og hinanden.

Arrangementer

Kunsthøjskolen inviterer til Grundlovsdagsarrangement onsdag d. 5. juni kl 14.00-17.00. Nærmere information og program for dagen er på vej.
Koncerten er en del af Theatre of Voices Festival 2024 Køb billetter til koncerten hos Billetto, på linket her: Billet - Theatre of Voices: Gertrude...

Se alle aktuelle arrangementer ->