kl. 20:00 – 21:30 på Kunsthøjskolen i Holbæk

Der lader ikke til at være nogen kunstneriske grænser for Claus Handberg Christensen. Tværtimod bevæger han sig smidigt og arbejdsomt mellem både lyrik, fotografi, billedkunst og musik. Siden sin lyriske debut ”320 pund” i 2001 har han både udgivet digtsamlinger, en cd, redigeret et festskrift til forbilledet Henrik Have og lavet radio på DR.

Der optræder en rastløshed eller utilpashed i Claus Handberg Christensens litterære arbejde, som italesætter menneskets grundlæggende ensomhed og eksistentielle stræben efter svar. Gyldendal udgav de første to klassiske digtsamlinger i 00erne, men afviste manusset til den roste og omtalte ”Tak for mørket, far”. I stedet udkom digtsamlingen på det idealistiske forlag Space Poetry i foråret 2009, og den ramlede lige lukt ned i epicentret af en litterær diskussion om bekendelseslitteratur og den personlige biografisme.

Arrangementer

Kunsthøjskolen inviterer til Grundlovsdagsarrangement onsdag d. 5. juni kl 14.00-17.00. Nærmere information og program for dagen er på vej.
Koncerten er en del af Theatre of Voices Festival 2024 Køb billetter til koncerten hos Billetto, på linket her: Billet - Theatre of Voices: Gertrude...

Se alle aktuelle arrangementer ->