Kristoffer Lindhardt Weiss er uddannet filosof fra Københavns Universitet og Sorbonne, Paris. Han vandt i 2006 som del af det danske bidrag til Venedig Biennalen for Arkitektur hovedprisen Den Gyldne Løve, og er medforfatter til bogen “Den ny bølge i dansk arkitektur”. Sammen med gallerist Nicolai Wallner ejer han rådgivningsfirmaet Wallner Weiss der blandt andet beskæftiger sig med kulturstrategi, og de to står bag planerne om at opføre en international kunsthal for samtidskunst i Carlsberg-bydelen i København.