Steen Schapiro taler om og viser den premieraktuelle film om digteren Michael Strunge – “VÆBNET MED ORD OG VINGER” .
Dokumentarfilmen ‘Væbnet med ord & vinger’ handler om den berømte danske digter Michael Strunge, der begik selvmord i en alder af blot 27 år.
Gennem interviews med mennesker som personligt kendte den danske poet – kærester, venner og kollegaer – samt filmiske opsætninger af Struges digte tegner dokumentaren et portært af den unge lyriker og hans rejse til centrum af en ny generation af digtere i starten af 80’erne.
Strunge blev et spejl for netop denne generations identitet og livsform, mens han kæmpede med maniodepressiv og angstanfald.
Steen Schapiro var som filmklipper en vigtig del af teamet bag filmen.