Ea Borre er uddannet fra det Jyske Kunstakademi og har efterfølgende uddannet sig til orgelbygger hos Frobenius & Søn orgelbyggeri. Hun bygger mekaniske skulpturer der både har et skulpturelt og et musikalsk udtryk.
Ea Borre udforsker i hendes mekaniske installationer kontraster mellem funktion og materiale. De små skulpturer af papir og pap, drives af motorer og fremstår som symfoniske værker med deres særegne bevægelser og kompositioner.
Udover at udstille optræder Ea Borre sammen med den elektroniske komponist Voks. Sammen opbygger de installationer af hjemmebyggede musikinstrumenter, ombyggede orgler og mekaniske skulpturer hvori de spiller koncert.