Maria Finns arbejder omhandler hukommelse, tid og landskab. Af betydning for hendes praksis er en intermedial tilgang, der involverer flere forskellige medier så som fotografi, tegning og video. Sprog spiller også en afgørende rolle, når hun dekonstruerer eksisterende fiktion eller skaber nyt ud fra sine egne tekster. Disse fragmenterede historier præsenteres i scenarier, der formidler mentale tilstande og underbevidste processer. Tilbagevendende motiver er landskaber og mønstre, hvor i Finn undersøger, hvordan vi repræsenterer naturen.

Se Maria Finns værker i hendes omfattende arkiv på hendes eget website: mariafinn.dk

Maria Finn er modtager af kunstnerlegatet fra Ole Haslunds Kunstnerfond 2015

Hidden Narratives
Interview fra 2012, kopenhagen.dk i forbindelse med den kollaborative udstilling Hidden Narratives, mellem kunstnerne Maria Finn and Vesna Pavlović.

Litteraturen tvinger filmmediet til at gå nye veje
Ph.d.-afhandlingen som kunstværk
pressemeddelelse, Det Humanistiske Fakultet ved Københavns Universitet
I forbindelse med udstillingen “Billeder mellem ordet og filmen” på overgaden 2010.
Maria Finns ph.d. afhandling “Images Between the Word and the Film” er et tværfagligt projekt skrevet ved både Det Kongelige Danske Kunstakademi og Københavns Universitet, Institut for Litteraturvidenskab.

About Losing, DVD, 3:13 min., 2015. “The Free Exhibition”, Den Frie – Centre for Contemporay Art, Copenhagen, 2017