Billede: beskåret still fra “Troe og Agtsom” 2017, 24:45 min, Video. Foto: Tore Hallas.

Blandt de værker på Afgang 2017 på Kunsthal Charlottenborg der har vakt mest begejstring er TROE OG AGTSOM, Kirsten Astrups næsten 25 minutter lange meget velproducerede videoværk, en fortælling i filmiske tableauer centreret om den gamle postbygning i Tietgensgade i København. I tillæg til videoen præsenterede Kirsten Astrup en performance på åbningsdagen.

Kirsten Astrup (1983) har en BFA fra Kunstakademiet i Oslo og en BA i Film- og medievidenskab fra KU. Hun har desuden studeret i Paris og Berlin og været daglig leder af et galleri i Guatemala City. For Troe og Agtsom modtog hun som én af to Charlottenborglegatet.

– fra kopenhagen.dk

MFA Degree Show 2017 – The Royal Danish Academy of Fine Arts afgangskataloget.dk/2017/#kirsten-astrup.

Kirsten Astrups eget site:
kirstenastrup.com/