Billede: et still fra “Urolige hjerte” – en filmkabaret af Kirsten Astrup – 2018 – Photo credit Mads Hoppe

Kirsten Astrup (f. 1983) arbejder i feltet mellem film-, musik- og performancekunst. Hun er bl.a. uddannet fra Statens Kunstakademi i Oslo og Det Kongelige Danske Kunstakademi i 2017, hvorfra hun tog afgang med Troe og Agtsom – en filmkabaret om det danske postvæsen. Hun har bl.a. vist værker på Statens Museum for Kunst, Taipei Contemporary Art Center, Roskilde Festival, Heartland Festival, ARoS og senest Museet for Samtidskunst i form af soloudstillingen Urolige hjerte, der blev til i samarbejde med Maria Bordorff. Fra 2019 arbejder de to sammen som kunstnerisk duo og er i øjeblikket ved at lave et nyt filmværk til Munchmuseet i Oslo. Astrup modtog desuden Statens Kunstfonds tre-årige arbejdslegat i 2018.

Kirsten Astrups eget site:
kirstenastrup.com/