kl. 20:00 – 21:00

I billedkunstner Clara Buschs praksis møder tradition eksperimenter, når strikning, syning, tegning og maleri findes sammen med latex afstøbning, 3D-scanning og digital animation. Det, der forbinder værkerne, er et overordnet fokus på intimitet, natur og relationer. I Clara Busch praksis stilles spørgsmål som “Hvad er et billede?” eller “Hvad er et billede i forhold til en krop?”.

Clara Busch er uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi i 2022, ved Skolen for Maleri og Billedbaserede praksisser. Hun har bla. udstillet på Kunsthal Charlottenborg, Nikolaj Kunsthal, Galleri Tom Christoffersen, Richard Winthers Hus på Lolland samt lavet duoudstillingen “Skelettynd Grænse” med billedkunstner Anna Rettl på Arcway Nightlands Connector Jennifee-See Alternate.

Foto: Værket “Valmuernes græsplæne”, kul på papir, 2023

Læs om højskolens værksted for Aktuelt ->