Den danske billedkunstner, Christian Vind blev optaget på Det Kongelige Danske Kunstakademi 1997 og tog afgang 2003. Hans arbejde findes på flere museer såsom Museum Jorn – Silkeborg, Den Kongelige Kobberstiksamling – Statens Museum for Kunst og Kunsten – Museum for Moderne Kunst.

Christian Vind har flere udstillinger såsom TRYKTANKEN, Galleri Tom Christoffersen 2006, Tegn og underlige gerninger Silkeborg Kunstmuseum 2008 (14. februar – 24.maj), Tegn og underlige gerninger, Gl. Holtegaard, 2008 (5. juni – 10. august), EKSTRAKT, Galleri Tom Christoffersen, 2009, Arbejdsmark, Galleri Tom Christoffersen, 2012, Dr. Topic, Overgaden, Institut for samtidskunst, 2014. Han har endvidere flere kuratoriske projekter og kunstnerbøger bag sig udgivet på kunstnerens eget forlag, Hvidpapirfeber. Christian Vind er ligeledes billedredaktør på tidsskriftet Hvedekorn.

I 2010 modtog Christian Vind Statens Kunstfond treårige arbejdsstipendie og modtog sammen med Claus Carstensen kunstkritikerprisen 2014 for udstillingen; Cafe DollyJ.F. Willumsens Museum. Udstillingen blev vist på Fort Lauderdale Museum of Art i en bearbejdet udgave, 2014.

Strandhugst (2018) Christian Vind Rønnebæksholm, Potteskår

Strandhugst
Christian Vinds aktuelle udstilling på Rønnebæksholm kunsthal, hedder Strandhugst og åbner den 8. september, og løber frem til den 16. december, 2018.
Læs den fulde beskrivelse af udstillingen på Rønnebæksholms hjemmeside.

Se billeder af Christian Vinds værker på hans eget site: christianvind.dk