Anders Bonnesen, f. 1976, er billedhugger, uddannet fra hhv. Det Jyske Kunstakademi og Det Kongelige Danske Kunstakademi, hvorfra han dimitterede i 2005.

Modtog i 2007 Statens Kunstfonds treårige arbejdsstipendium og var samme år med til at stifte og drive det kunstnerdrevne udstillingssted Skulpturiet, som lukkede i 2012.
Modtog i 2011 Astrid Noacks Legat.
Nomineret til Bukdahls Bet 2013.

Har af flere omgange undervist her på Kunsthøjskolen, ved Kunsthøjskolen på Ærø, samt på Det Kongelige Danske Kunstakademis Billedhuggerskole.

Ud over at være en nytænkning af, hvad skulptur er og kan være i dag, har Anders Bonnesens arbejde ofte en relation til sprog og litteratur.
andersbonnesen.dk