Anders Brix er professor ved Institut for design og kommunikation på Kunstakademiets Arkitektskole.

Når Anders Brix undersøger, om vi med fordel kan skubbe til traditionelle opfattelser af, hvad rummet (selve bygningen) kan, og hvad inventaret eller møblerne kan, er intet givet på forhånd – undtagen ønsket om at være med til at åbne nye muligheder. Anders Brix har samlet eksempler på, at grænserne mellem rum og møbel ikke nødvendigvis ligger fast. For eksempel kan stolene faktisk være gulvet og vice versa, ligesom en trappe kan have møbelfunktioner. Det handler om samspil mellem rum, inventar, møbler og ikke mindst menneskelige aktiviteter i rummet.