kl. 20:00 – 21:30

Peter Land er født i 1966 og har studeret ved Det Kongelige Danske Kunstakademi i København i perioden fra 1988 til 1994. Herefter blev han optaget på Goldsmith College i London. Peter Land bor og arbejder i dag i København.

Peter Land har deltaget i et stort antal solo- og gruppeudstillinger i og udenfor Danmark. Bl.a. har han repræsenteret Danmark på Venedig Biennalen (2005), udstillet på Museet for Samtidskunst, Roskilde (2006), Louisiana Museum for Moderne Kunst (2006), Hamburger Kunsthalle (2005), Centre Georges Pompidou (2000), Walker Art Centre i Minneapolis (2005) og Statens Museum for Kunst (2002).

Peter Land er bl.a. repræsenteret på Museum of Modern Art i New York, Centre Georges Pompidou i Paris, The National Museum of Contemporary Art i Oslo, Museum of Contemporary Art i Helsinki, Astrup Fearnley Museet i Oslo, Statens Museum for Kunst i København, Aros Aarhus Kunstmuseum i Århus og Louisiana Museum for Moderne Kunst i Humlebæk.

I 2023 er Peter Land blandt de syv kunstnere som modtager Statens Kunstfonds livsvarige hædersydelse.

Galleri: nicolaiwallner.com/peter-land
kunsten.nu: profile/peter-land

Statens Kunstfond: Begrundelse for tildeling (kunst.dk)

Læs om højskolens værksted for Aktuelt ->