Fra skitse til levende
billeder

Igennem 5 uger har eleverne på Animation gået i dybden med hvordan man kan bruge den klassisk håndtegnet animation til at skabe et personligt udtryk. Igennem øvelser og opgaver har elverne arbejdet med flere forskellige animationsprincipper, som er blevet brugt til at skabe værker i den enkelte elevs personlige stil. Animation er en tålmodighedsskabende proces, der skaber evnen til total koncentration – en tålmodighed og koncentration der tydeligt kunne ses i de værker som blev præsenteret på F22’s tredje og afsluttende udstilling.

Underviser: Sara Koppel

Herunder kan du du se et eksempel på en animeret kortfilm, skabt med udgangspunkt i den håndtegnede animation, af elever fra animationsholdet i tredje periode på F22.

Else & Birthe – The New Mobility Scooter

Film af Maria-May Backhaus Brown & Mads Theodor Bonde.