Illustrator med et feministisk perspektiv, som søger at udfordrer the male gaze med rå og skæve streger. Uddannet fra Designskolen Kolding 2017 med en bachelor of fine arts, i Kommunikationsdesign.

Foredraget er gratis, send en mail til talk@kunsthojskolen.dk for deltagelse.

Ved at portrættere den feminine oplevelse med skævheder og komik, ændres narrativet om den blide og yndige stereotyp. Når det er sagt, er jeg er stor tilhænger af feminin kultur, og hylder feminin æstetik med lyserødme og sødme. Mine illustrationer er ofte på grænsen til det satiriske, da de bliver politiske ved at kommentere på de undertrykkendestrukturer i samfundet.

Sofie Riise Nors debuterede som forfatter med den feministiske tegneserie:
Sexmagasinet Vol. 1 – 2021, forlaget Cobolt
tegnet og skrevet af Sofie Riise Nors

I 2019 illustrerede hun “GODE KASSER” af Ditte Hansen og Louise Mieritz.

DR3 Upcoming

På Instagram profilen @Sofieriisenors, sætter hun med memes og tegninger nye standarder for den feministiske debat, og leverer normkritisk satire til over 25.000 følgere.

Engang imellem får jeg at vide, at jeg skal brænde op i helvede, siger Sofie Riise Nors.

memes fra: sofienors.dk
Acceptable human behavior – memes Sofie Riise Nors
Garden of Kadashian Wealth – memes Sofie Riise Nors
sex i didn't want til – memes Sofie Riise Nors

Ønsker du at deltage i et arrangement på Kunsthøjskolen, så send gerne en mail til talk@kunsthojskolen.dk

OBS:
På grund af den nuværende coronasituation, forventer vi at du har et gyldigt coronapas,
hvis du deltager i et arrangement på Kunsthøjskolen.