kl. 20:00 – 21:00 på Kunsthøjskolen i Holbæk

Lueenas er en duo bestående af violin, kontrabas, forstærkere og pedaler. De skaber voldsomme og poetiske lydlandskaber, som fortæller historier uden ord. Panoramisk og støjende musik med rødder i både klassisk minimalisme og langstrakt improvisatorisk rockmusik.

Duoen består af filmkomponisterne Maria Jagd og Ida Duelund, og den filmiske baggrund skinner tydeligt igennem, når Lueenas spiller koncerter. Denne aften vil de spille både komponeret og improviseret musik inspireret af en fortælling fra vikingetiden om Bjørn Jernsides mislykkede togt fra 859 e.kr.

Koncerten akkompagneres af filminstruktør Martin De Thurah’s stemningsfulde billeder fra videoværket ‘Togtet’, som ligenu udstilles på Nationalmuseet i København.
Efter koncerten vil der være mulighed for at spørge ind til bandets arbejde som musikere og filmkomponister.

Siden Lueenas blev dannet i 2019 har de udgivet 1 EP (gold records), 2 soundtracks (gold records) og lavet musikken til en række dokumentar- og kortfilm (DR TV). De har nyligt lavet musikken til videoværket ‘Togtet’, som lige nu kan opleves på Nationalmuseet i København.

Opdag mere om Lueenas:

Youtube: Lueenas
Bandcamp: Lueenas

Ønsker du at deltage i et arrangement på Kunsthøjskolen, så send gerne en mail til talk@kunsthojskolen.dk

OBS:
På grund af den nuværende coronasituation, forventer vi at du har et gyldigt coronapas,
hvis du deltager i et arrangement på Kunsthøjskolen.

Arrangementer

Kunsthøjskolen inviterer til Grundlovsdagsarrangement onsdag d. 5. juni kl 14.00-17.00. Nærmere information og program for dagen er på vej.
Koncerten er en del af Theatre of Voices Festival 2024 Køb billetter til koncerten hos Billetto, på linket her: Billet - Theatre of Voices: Gertrude...

Se alle aktuelle arrangementer ->