Karin Lind (f. 1969) er uddannet fra Det Fynske Kunstakademi og driver sammen med kunstneren Peter Holm udstillingsstedet Teksas. Karin Lind har udstillet på bl.a. på Esbjerg kunstmuseum, Vejen Kunstmuseum og MOP i Sydney, Australien. Yderligere står hun bag flere udsmykninger i det offentlige rum i Nordsjælland og på Fyn. Hun er præmieret af Statens kunstfond, og er repræsenteret i samlinger som Statens Kunstfond og Kunstmuseet Brundlund Slot, Museum Sønderjylland.

“Ved elegant at navigere på konkrete og metafysiske niveauer samtidig synliggør Karin Linds værker det ukendte, uerkendte og underkendte, alt det, vi tager for givet i hverdagen. Ved at appellere til interaktionen mellem vores krop, værket og omgivelserne formår hun at skabe en forankring i det nære og trække oplevelsen helt tæt på – samtidig stimulerer hun en bevidsthedsudvidende ekspansion, der sætter de store fundamentale aspekter i perspektiv. Mennesket i universet, og hvordan vi erkender verden og os selv, er et underliggende spor i mange af hendes værker.
Kunstens rum er uden grænser, og Karin Linds praksis fører til en udvidelse af vores perception og måden, vi ser på verden på. Hun bruger kunsten som forsvindingspunkt til at bevæge sig over på den anden side til de helt store begreber som væren og den menneskelige eksistens.” (Jeanne Rank Schelde / Benedicte Brocks, fra monografien Karin Lind, 2015)

Instagram: ka.rin.lind
Website: www.karinlind.dk

kunsten.nu: Journal // Ugens kunstner: Karin Lind