Animation foråret 2019 med Sara Koppel, Kunsthøjskolen I Holbæk, håndtegnet animation

kunstnerisk og personligt
håndværk, animeret

I 6 uger har eleverne arbejdet med hvordan man kan bruge den klassiske håndtegnede Animation til personligt kunstnerisk udtryk. Gennem øvelser med skitse-animation har animationshåndværkets mangfoldighed og udfoldelsesmuligheder åbnet sig for eleverne, og vist sig som et kunstnerisk stærkt og personligt udtryksmiddel.

Der er blevet arbejdet i dybden med givtige animations principper som: Frames, Storyboard, Drawing, Arcs, Timing, Acting, Line of action, Volume, Movements, Linetest, Exit, Coloring, Sound, etc.

Herunder kan du afspille de enkelte ‘showreel'(sammenklip) af animationer, fra hver elev, som de blev vist på udstillingen for 3. periode af foråret 2019.

Are You Blank? (2019) by Jens/Juice

Wefood (2019) Natasha Santana