Første Keramik udstilling, Kunsthøjskolen i Holbæk, Forår 2019 cover

Form abstraktioner, elektrisk lys, og
porcelæns-bondage

Keramik er et teknisk krævende fag. Der er meget man skal prøve og lære. Men på bare 6 uger har forårets første keramikhold, under kyndig vedledning fra deres lære Christin Johansson, nået helt utroligt meget!

I ugerne frem mod den afsluttende udstilling har elverne defineret og arbejdet med deres eget selvvalgte keramiske projekt.
Til trods for den relativt kort tid eleverne har haft hænderne i det ‘våde jord’ og prøvet kræfter med glassur og porcelæn – er det i høj grad lykkedes alle elverne at skabe deres eget udtryk, fortælling eller sammenhæng med keramikken som medie.

Keramikholdets udstilling i skolens musiklokale repræsenterede et vidt og bredt udvalg af de mange forskellige eksperimenter og tanker som eleverne har gjort sig undervejs i værkstedsforløbet. Se billederne fra udstillingen her under.