kl. 20:00 – 21:00 på Kunsthøjskolen i Holbæk

Jeanette er uddannet på Det Kgl. Danske Kunstakademi 2000, hos bl.a. Per Bak Jensen og Torben Christensen – og på School of Electronic Images, Dundee, 1996. I sit eget arbejde er Jeanette optaget af eksistentielle spørgsmål og bruger tematikken i begrebet terrain vague som dels et kulturaftryk, og dels som et sindbillede. Andre inspirationer kommer fra malerkunsten, f.eks. er Jackson Pollacks drip-paintings synlige i hendes fotografier af krat, hvor fladen sprænges af grene, som skjuler og afdækker lag i billedet. Jeanette bevæger sig gerne ind i andre genre: street fotografi, portrætter og ikke mindst stilleben, hvor serien ”Memento” er blevet til en bog med et meget personligt udtryk.

Jeanettes eget website: jeanettelandschou.dk

Arrangementer

Kunsthøjskolen inviterer til Grundlovsdagsarrangement onsdag d. 5. juni kl 14.00-17.00. Nærmere information og program for dagen er på vej.
Koncerten er en del af Theatre of Voices Festival 2024 Køb billetter til koncerten hos Billetto, på linket her: Billet - Theatre of Voices: Gertrude...

Se alle aktuelle arrangementer ->