kl. 20:00 – 21:30 på Kunsthøjskolen i Holbæk

Fra kunsten.nu Ugens Kunstner:
“Eske Kaths værker forsøger at skabe orden i en ukontrollerbar verden og frisætte potentialet i rædselsscenarierne.

Eske Kaths primære fokus er på maleriet, hvor ornamenter og afgrænsede farveflader i kraftige farver dominerer. Ofte forvandler han udstillingsrummet til hele iscenesættelser med både klassiske medier som maleri og skulptur, samt mere eksperimenterende installationer, eksempelvis med særlige lyseffekter som i værket House of Cards.

Typehuset har i lang tid fungeret som ‘stand in’ for det enkelte menneske i Eske Kaths værker. Husene er i relation til hinanden og naturen, men virker alligevel ensomme i de kaotiske landskaber, der omslutter dem.

Det er som om, at tyngdekraften enten er sat ud af funktion, er forstærket, eller også er verden gået af lave. Men det skal ikke nødvendigvis opfattes negativt i Eske Kaths arbejde. Det kunne være starten på en ny begyndelse…”

Se Eske Kaths værker på hans personlige side: eskekath.dk

Kage, kaffe og te – i Hovedbygningen efter foredraget.

Arrangementer

Kunsthøjskolen inviterer til Grundlovsdagsarrangement onsdag d. 5. juni kl 14.00-17.00. Nærmere information og program for dagen er på vej.
Koncerten er en del af Theatre of Voices Festival 2024 Køb billetter til koncerten hos Billetto, på linket her: Billet - Theatre of Voices: Gertrude...

Se alle aktuelle arrangementer ->