Valg 2022: Omvendt paneldebat på
Kunsthøjskolen

Folketingsvalget står for døren og det er igen blevet tid til at sætte kryds på stemmesedlerne. Kunsthøjskolen inviterer til en omvendt paneldebat med politikerne Sofie Carsten Nielsen fra Radikale Venstre og Morten Messerschmidt fra Dansk Folkeparti på Achillesscnen tirsdag d. 18. oktober kl. 19.00.

På grund begrænset antal pladser er tilmelding til arrangementet påkrævet. Ønsker du at deltage, så skriv en mail til Talk@kunsthojskolen.dk. Arrangementet er gratis.

Den omvendte paneldebat forsøger at bryde med den klassiske partilederdebat og vender debatformatet som vi kender det på hovedet.

Uenige parter mødes og fremstiller hver deres ståsted om et aktuelt emne. Efterfølgende bliver de bedt om at bytte plads og prøve at sætte sig i hinandens sted – reflektere over og forholde sig til modpartens synspunkter. Derefter byttes der igen roller, og det er nu publikum som får stillet spørgsmå og det er her muligt for publikum til at byde ind med refleksioner, erfaringer og løsninger. Debatten bliver modereret af Sanne Krause.

Under debatten vil den danske kunstner Anton Ian Nielsen påbegynde et værk med udgangspunkt i aftenens debat. Anton Ian har i løbet af de sidste par år sat dit personlige præg på den danske kunstscene. Hans arbejde kredser om en illustrativ tilgang til maleri med fokus på karakterer og mennesker, ofte med en humoristisk, tegneserieagtig tilgang til alvorlige emner. Læs mere om Anton Ian Nielsen her